.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افشای حيات خلوت اقتصادي جريان انحرافي

يك منبع آگاه، نمونه‌هايي از برخي مفاسد اقتصادي را در مناطق آزاد افشا كرد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس، اين منبع آگاه در آغاز با اشاره به سوءاستفاده‌هاي اقتصادي صورت گرفته در پروژه موسوم پرونده تالار هاي بين المللي كيش اظهار داشت: در اين پروژه فشارهايي به مديريت منطقه آزاد كيش وارد شد تا پروژه به فردي به نام يحيي فيوضي سپرده شود و اين در حالي است كه اين فرد به هيچ وجه داراي صلاحيت‌هاي فني براي اجراي اين پروژه ميلياردي نبود.

به گفته اين منبع آگاه فردي كه براي اجراي چنين پروژه عظيم و ميلياردي در نظر گرفته مي‌شود، بايد حتماً رتبه یک رشته ساختمان را از سازمان مديريت گرفته باشد و اين در حالي است كه فيوضي فقط در پروژه ساخت ساختمان اجلاس سران كشورهاي اسلامي به عنوان مشاور آن‌ هم مشاور دست دو فعاليت كرده و به هيچ وجه صلاحيت فني اجراي اين پروژه ميلياردي را نداشت، چراكه پيمانكار چنين پروژه عظيمي بايد قطعاً داراي گريد 1 باشد.

اين منبع آگاه خاطرنشان كرد: يكي از افرادي كه از فيوضي در اين زمينه بسيار حمايت مي‌كرد، هوشنگ اميراحمدي، دلال رابطه با آمريكا بود كه با برخي شخصيت‌ها ارتباط دارد.

وي تصريح كرد: فيوضي براي اجراي اين پروژه چند نقشه تهيه كرد و اين نقشه‌ها را همزمان جهت اجرا به دیگر مناطق فرستاد كه سرانجام در اصفهان اجرايي شد. اين نقشه‌ها از آنجا كه كپي بودند، مي‌توان به راحتي با يك دهم يا يك بيستم قيمت واقعي خريداري كرد اما فيوضي اين نقشه‌ها را به قيمت اصلي آنهم به چند جا فروخت.

اين منبع آگاه در ادامه افزود: مسئولان سازمان منطقه آزاد كيش در برابر امضاي قرارداد با اين فرد مقاومت كردند؛ اما بنده باخبر بودم كه از نواحي گوناگون فشارهايي وارد شد.

وي تصريح كرد: سازمان مناطق آزاد كيش بر اثر فشارهاي يكي از سران جريان انحرافي با فيوضي تفاهم‌نامه‌اي به مبلغ چهارصد ميليارد تومان امضا و پنج ميليارد تومان به فيوضي پرداخت، ولي فيوضي تا اين لحظه به اندازه كمتر از يك ميليارد تومان آنهم فقط در حد خاكبرداري و نصب چند كانكس كار انجام داده است! افزون بر اينكه اصولاً هنگام امضاي تفاهم‌نامه پولي پرداخت نمي‌شود، ولی با فشارهاي يكي از سران جريان انحرافي پنج ميليارد هم به فيوضي داده شده است.

اين منبع آگاه با بيان اينكه اين تفاهم‌نامه كه با فشار يكي از سران جريان انحرافي امضا شده، اقدامي ننگين و در حد قرارداد تركمانچاي است، افزود: فيوضي در طرحي كه براي اجراي اين پروژه ارایه كرده، نه تنها هيچ كدام از قوانين بين‌المللي بلكه قوانين داخلي هم رعايت نكرده و راه را براي فرار و غش در معامله باز گذاشته است.

وي ادامه داد: فيوضي بخشي از اين قرارداد را EPC، بخش ديگرش را EPC/trunkey و بخشي را هم به صورت پيمان مديريت نوشته است تا غش در معامله را به راحتي انجام دهد.

اين منبع آگاه همچنين افزود: در اين زمينه قرارداد 479 ميليارد توماني براي مسئولان سازمان منطقه آزاد كيش فرستادند؛ يعني سرانجام تعجب تفاهم‌نامه چهارصد ميليارد توماني به قرارداد 479 ميليارد توماني تبديل شد! اما تا آنجا كه خبر دارم، مسئولان اين سازمان از امضاي آن خودداري كرده و ايرادات آن را گوشزد كرده بودند.

وي افزود: در اين پروژه، بايد 230 هزار متر مربع مسكوني در كيش ساخته مي‌شد كه هر متر نزدیک 700 تا 750 هزار تومان قيمت دارد، ولي در اين پروژه حتي اگر قيمت را بر فرض یک ميليون تومان هم در نظر بگيريم، با 230 ميليارد تومان مي‌توان پروژه را انجام داد، اما در نهايت تعجب ديده شد كه براي اين پروژه مبلغ 479 ميليارد تومان در نظر گرفته شده است! و از سوي ديگر ته پروژه نيز باز گذاشته شده بود تا اگر خواستند بيش از اين نيز چپاول كنند.

* ميلياردها تومان پول مناطق آزاد در اختيار سران جريان انحرافي

اين منبع آگاه در بخش ديگري از افشاگري‌هاي خود به يك مفسده اقتصادي بزرگ ديگر در مناطق آزاد اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه مناطق آزاد رديف بودجه دولتي ندارند، بايد هزينه‌هاي خود را از طريق درآمدهايي كه دارند، تأمين كنند كه درآمدهاي اين مناطق از طريق عوارض، گمركات، فروش زمين و ... تأمين مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: بر پایه قانون و اجازه دولت، یک و نيم ميليارد دلار مي‌تواند از طريق مناطق آزاد وارد كشور شود و مناطق آزاد اجازه دارند كه از اين یک و نيم ميليارد دلار، 15 درصد گمرك بگیرند.

به گفته اين منبع آگاه، برخي شخصيت‌هاي بانفوذ در امور مناطق آزاد، از قرار گرفتن بخش اعظمي از اين 15 درصد در اختيار خود مناطق آزاد جلوگيري كرده و يك شركت به نام «شركت ت» تأسيس كردند و گفتند، اين رقم بايد در اختيار اين شركت قرار بگيرد.

وي افزود: اين 15 درصد همان طور كه گفته شد، بايد براي آباداني و توسعه مناطق آزاد استفاده شود، اما مي‌بينيم كه اين رقم بسيار هنگفت نجومي صرف برگزاري همايش‌ها و نمايشگاه‌هايي با هزينه‌هاي سرسام‌آور مانند نمايشگاه ميراث فرهنگي، همايش شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور و جشنواره سينمايي كيش و ... مي‌شود.

اين منبع آگاه در پايان از نقش ويژه دو نفر از سران جريان انحرافي در دست‌اندازي به اين اموال خبر داد. /1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.